úterý 14. února 2006

La Paz II.

V cestovní kanceláři v pasáži u hotelu jsme koupili lístky do peruánského Puna za 50 Bolů (148 Kč) s tím, že budeme mít přestávku v Copacabáně a do Puna budeme pokračovat až další den.
Po odpočinku v hostelu vyrážím odpoledne do toho obrovského trhu „Mercado Negro“. Je to vlastně celá čtvrť a prodává se tam úplně všechno. V Lonelym varují, že je to oblast notoricky známá kapsáři a velmi šikovnými zloději, tak si dávám o to víc pozor. Od dědka na ulici kupuji výborný džusík z čerstvě vymačkaného pomeranče, fakt lahoda. Pak zase od babek oříšky. V ovocné části dávám babce tři boly a čekám kolik mě zato dá banánů. Tady si nikdo na nějaký váhy moc nehraje. Dostávám obrovskou kupu, tak jsem spokojený. Kupuji ještě nějakou místní limču šílené chemické růžové barvy, ale nechá se to pít, i když příště půjdu zase do vody.
Vrcholem všeho je takzvaný čarodějnický trh „Mercado de los Brujos“. Prodávají tam docela pěkné hnusy. Třeba usušené lamí plody od 10 cenťáků tak do pul metru, vycpaný ropuchy a pásovce. Kostry všemožné havěti, talismany, pavouky, magické „léky“ a další nechutnosti v nějakých nálevech. Vše je prý určeno na léčbu či jako ochrana před zlými duchy. Přemýšlel jsem jestli něco nekoupím, ale nakonec jsem odešel s prázdnou. Ve fast foodu si ještě kupuji kuřátko z bramborem a pečeným banánem. Prodavačka mě asi o dva boly natáhla, ale to se nechá přežít. Pak už se vracím na hotel a jsem rád, že ho bez problému nacházím. Celkově můžu říci, že je La Paz je zajímavé město.

Žádné komentáře: