sobota 18. února 2006

Aguas Calientes (2 100m)

Přijíždíme do Teplých Vod, což je překlad jména tohoto městečka. Tak tady budeme bydlet dvě noci. Před nádražím už na nás čeká ženská s cedulkou, tak to je pohoda, jsme to ale mastňáci :-). Jinač první dojem z tohoto městečka není moc pozitivní. Velký komerční šok. Vlastně jsou tu jen tři typy budov: hotel, restaurace a stánek se suvenýry. Všechno samozřejmě v obrovském množství. Městem protékají dvě řeky. Ve spodu hnědá burácivá Urubamba a ze shora teče relativně klidná čistá řeka, podél které stoupáme do kopečka. Město se dost rozvíjí, všude se přistavují nová patra. Mezi vrcholky krásných homolí zevlují mraky a sem tam uroní
nějakou kapku. Okolí této ždímačky peněz je tedy bombový. Po tom co se ubytováváme vyrážíme na prohlídku městečka. Asi tak padesát metrů nad námi končí ulice a je tam kasa a další úsek je zpoplatněn. Prý je tam nějaký termální bazén. Jdeme tedy dolů, ale lidi tady jsou hrozně otravný, extrémně moc. Na obou stranách ulice jsou restaurace a naháněči se nás snaží zlanařit zrovna pro jejich restaurant. Pod kopečkem je menší pěkné náměstíčko s malým kostelíčkem a nějakým inckým hrdinou. Přicházíme až ke kolejím na konci městečka. Nic víc už tady zajímavého není. Časem se zase trháme. Já si jdu skočit do jednoho restaurantu na meníčko. K pití si dávám nějaký neznámý nápoj a je naprosto úžasný. Pak tu mají ještě citronádu a ještě něco dalšího, tak to zkuším jako další pitný chod, ale je to bohužel nějaký čaj :-(. Během večeře přichází pěkný slejvák. Jo pralesní počasí je hodně proměnlivý a hlavně hodně pršivý. Snad dědula nalhal a zítra bude hezky. Při placení zjišťuji, že k avizovaným 12 Solům za menu se platí ještě další dva jako poplatek městu. Vydřiduši. Za ten hnus čaj si účtují další 3, takže jsem se tady pěkně
rozšoupl. Vracím se na hotel a v kanálku uprostřed chodníku se valí docela dost vody, mají to tady dobře vymyšleno. Martin s Katkou mezitím kupují lístky na autobus, který nás doveze až před vchod do Machu Picchu. Původně jsem chtěl jít z Aguas pěšky, klidně sám, ale problém je ta průvodkyně, která nám má zítra předat lístky. Jízdné na turist bus je též docela mastný, 6 USD (142 Kč). Pak už se vracíme zpátky na pokoj a snad už před osmou hodinou jdeme spát, jak nějaký batolata. Není se, ale čemu divit jednak zítra vstáváme hodně brzo a taky byl dneska opravdu nějaký kritický den. Je potřeba si před Machu pořádně odpočinout.