pátek 9. října 2009

Trek 8 - Do Lobuche (4 938m)

Pochod si v tomhle počasí nesmírně užíváme. Jen ty oči mě samozřejmě štvou. Zvolna klesáme do cca 4 750m, kde překonáváme po dřevěným mostečku, potůček Chola Khola. Dál jdeme zhruba po vrstevnici a čím jsme dál tím víc se otvírá výhled na sedlo Cho la, které jsme včera v tom nečasu zdolali. Vypadá odtud docela drsně. Přicházíme na další úžasnou vyhlídku. Pod námi je jezero Chola Tsho (4 590m) a jakoby přímo z něj ční o skoro dva kilometry výše špice Arakam Tse. Jít z druhé strany odspoda, tak by určo za tu námahu stálo si k jezeru lehce zajít. Nad jezerem kráčíme cca 40 minut a nemůžeme
se vynadívat. Na první výhlídce do „hlavního“ údolí se nám otevře krásný pohled na Ama Dablam (6 814m) a kupu dalších zaledněných štítů. Bohužel taky musíme překročit boční údolí říčky odvádějící vodu z malých ledovců hory Lobuche East (6 090m). Takže nás čeká 50 výškových metrů dolů a to samý zas zpět. Na konci tohoto pidi údolíčka vidíme „nenápadně“ postavený žlutě zářící stan, takže i odtud vede nějaká alternativní stezka na vrchol. Zdoláváme ten krátký výstup a jsme odměnění ještě krásnější vyhlídkou než před chvílí. V dálce se
choulí vesnička Pheriche (4 240m) a za ní ten pravý himalájský obzor. Nejvíc užaslý jsme však z Pumori (7 165m), která tu na nás poprvé vykukuje. To je fakt úžasná pyramida. Dáváme zaslouženou pauzu a kocháme se tou krásou. Alespoň necháme utéct cestovku o deseti lidech kráčejících husím pochodem. Prostě dnes tu jdeme jen my a oni a samozřejmě se stále jak na potvoru míjíme z čehož začíná být Wix lehce nevrlý. Dál pokračujeme traverzovou stezkou po úbočí Awi Peaku (5 245m) a za chvíli se už napojíme na moréně na hlavní cestu vedoucí
zespoda. Další postup po moréně není už tak zábavný, tak jsme rádi, když vidíme před sebou vesničku Lobuche (4 938m), kde se chystáme poobědvat. Za ní se tyčí další z gigantů, kteří náš další dny budou doprovázet – impozantní Nuptse (7 864m).