neděle 11. října 2009

Chukung (4 724m)

Zabydlujeme se hned v první lodgi, která je super, takový balzám oproti té včerejší. Házíme do sebe čaje a hodujeme. Konečně nastává ten svatý okamžik, dáváme vytouženou sprchu. Zjistili jsme totiž, že už smrdíme samy sobě, což je známka toho, že už moc vyvoněný nejsme :-). Někdo si připlácí teplou vodu 400NR (100Kč), já když zjišťuji, že je v ceně večeře, tak si vybírám gratis studenou, což je jen hadicí svedená studená voda z říčky. Každopádně osvěží pěkně.
Je tu docela rušno, protože je Chukung jednak aklimatizačním výletním cílem pro cestovky z Dingboche, trekaře směřující na vyhlídku Chukung Ri (5 500m), výchozím bodem na Island Peak (6 189m), což je bez debat jedna z nejhezčích vyhlídek v Nepálu a taky pro výpravy směřující přes sedlo Amphulapcha (5 845m) do isolovaného údolí Hunku, přes které vedou drsnější treky na horu Mera či do Makalu BC. Já jsem trošku rozložený s tím zítřejším výstupem. Po dnešku jsem dost unavený a ten kopec mě zas až tak nemotivuje, hlavně kvůli tomu, že z něj bude podobný výhled jak dneska ze sedla. Uvidíme ráno, které snad bude moudřejší večera. Teď mám pocit, že je to pro mě velké sousto, zvlášť, že bych tam šel sám, protože kluci plánují relax před plánovaným dvoudenním přechodem Amphu. Večer je jídelna plná hlavně díky výpravě starých polských summiterů, kteří dle vizáže za komunistické éry určitě brázdili pamírské kopce. Nyní se posilňují doušky vodky, takže atmosféra pohodová. My si všichni dáváme steak na rozloučenou, protože s velkou pravděpodobností je to náš poslední společný večer. Cca 11km, 700 nahoru, 900 dolů.

Žádné komentáře: