sobota 9. února 2008

Den 5, Mae Wang - Sloní farma

Ráno vyjíždíme v mikrobusu v klasicky mezinárodním obsazení, s Frantíky a Japončíky. Celý náš „One day trekking“ zájezd se má odehrávat v údolí řeky Mae Wang. Docela dlouho trvá než se vymotáme z ruchu Chiang Mai. Z hlavní silnice odbočujeme na silničku vedoucí do nitra údolí. Silnička se kroutí mezi kopečky, ale příroda není zas až tak zelená jak sem čekal. Přeci jen je vidět, že jsme tu v období sucha, takže to tu teď vypadá jak u nás na sklonku léta a začátku podzimu. V jedné vesnici odbočujeme na polňačku mezi domky do sloní farmy. Slonů je tu docela
dost. Mají tu z bambusů udělaný takový velký stříšky ve kterých jsou hromady zeleného. Každý má na zádech sedátko pro turisty. Mahouti, sloní „řidiči“ sedí zásadně na krku, v ruce takový cepínek na pohánění slona, kterým mu dávají co proto. Docela se divím, že ho slon nevezme chobotem a nevyhodí někam do křovin. Nejdřív musíme pro slona koupit dobrůtky, což představují trsy banánů a bambusové tyče. Pak už se jde na to. Vyfasovali jsme toho úplně největšího jménem Púťo, asi proto, že ostatní byli trošku drobnějšího vzrůstu než já :-). Lezeme na
malý posed odkud se nasedá na vratkou sedačku. Je to zvláštní pocit lézt na tohohle tlustokožce, kterého jsem zatím viděl jen přes vodní přikop v zoo. Jízda zpočátku není vůbec plynulá. Púťo se snad co pět sekund zastavuje a natahuje chobot k nám do zadu. Cítí, že máme plný ruce dobrot. A když dostane malý banán, je to jako kdybych já sněd drobek. Takže po chvíli je všechno pryč, alespoň se už konečně začal trochu hýbat. Naděnka se do něj zamilovala tak mu dává ještě musli tyčinku, kterou ale Púťa vyplivává - asi pozná chemický hnus :-). Jedeme po takovým vyšlapaným okruhu buší. Na jednom místě je tak prudký svah, že Púťo stál skoro na
zadních. Takže i trošku adrenalinu jsme zažili. Chlapík ještě pouští Naďu na své místo na krku slona, takže si i trošku zamahoutovala i bez sloního řidičáku. Po cestě je ještě technická zastávka u velkých nádržích na vodu – taková benzínka pro slony. Asi po hodince jsme zpátky na farmě, kde sloni dostávají hromadu zeleného. Byla to super projížďka.