čtvrtek 28. února 2008

Den 24, Kunming - Golden temple

Po 14 hodinách kóma spánku se konečně probouzím k životu. Balíme krosny a při tom dopíjím včerejší pivko, které kupodivu chutná stále stejně J. Moc jsme to na pokoji přes noc nevydýchali, protože teploměr ukazuje jen 12 stupňů. Kontroluji z naši věžákové vyhlídky počasí a sluníčko občas vystrčí růžky, tak doufáme, že dneska bude o něco lépe. V plánu máme areál Golden templu na severním kraji města. Původně jsem chtěl navštívit slavný Kamenný les, který je však přes 100 km daleko, takže trochu z ruky na to, že večer jedeme pryč.
Další možný výlet z Kunmingu je do blízkých hor Xi Shan, které leží hned za jezerem Dian Chi asi 15km z centra. V tomhle počasí to asi nemá cenu se tam drápat i když Dragon's gate s komplexem chodníčků a tunýlků ve strmé skále s nádhernými výhledy a dvěmi taoistickými chrámy by stál určitě zato. Alespoň tu zbude něco na příště :-). Vycházíme až na desátou a jedeme zase K1 na stejný místo jako včera. Tady se pokoušíme tipnout linku, co jede na severovýchod města. Nějaký děda nám radí bus číslo 95, tak s ním
jedeme až na konečnou, která je u EXPA, které zde proběhlo v roce 1999 a jehož pozůstatky tu s velkou pompou stále mají. Odtud se dá ke Golden templu dostat jen drahou lanovkou 60Y (148Kč) nebo busem 71. My to však zkusíme pěšky. Nebe temní a za chvíli se ozývají hromy, zrovna tam, kde by mělo být to pohoří Xi Shan, tak jsem rád, že jsme ho nakonec vyřadili z rozpisu. Vypadá to, že budeme rádi, když se někde schováme před slejvakem. Déšť nás zastihuje akorát u dveří nějaké kanceláře, tak nás tam posedávající chlapíci zvou dovnitř. Pak mizí neznámo kam a my tam snad víc jak pul hodinu zevlujeme s paní, co celou dobu jen mastí sms, takže docela gut práce. Mraky přecházejí a začíná hřát sluníčko, poprvé po několika dnech. Tady je fakt apríl. Kupujeme mimořádně pálivé brambory, což je kupodivu snad nejklasičtější jídlo, co se tu dá sehnat na ulici a mastíme k templu. Paní chytře postavila stánek přímo před školou, tak má docela dobrý obrat. Od vstupu 20Y (49 Kč) do rozsáhlého parku stoupáme dlouho do kopce a zjišťujeme, že templík je opravdu maličký. Je tu i
docela malebné jezírko a záhony pěkných kytek. Nejvíc zajímavá je vyhlídková věž, v cca 1950 metrech nad mořem. Z ní je vidět celé město. Kunming je takové menší Sao Paulo s mordor mraky nad sebou. Na druhé straně jsou menší zarostlé kopečky i když na evropské poměry by už svou výškou spadaly do velehor. Přichází další dešťová vlna, tak jsme nuceni být ve věži o mnoho déle, než jsme původně zamýšleli. Čas strávený zde využíváme nákupem levných suvenýrů. Ach jo další blbosti nám přibývají do
krosen. Ve věži je prastarý zvon se zajímavým beranidlem v podobě ryby. Zvonění je za poplatek, tak na to pečeme. Ven nás zase vyprovázejí sluneční paprsky. Procházíme zbytek parku, který zas až tak zajímavý není. Takže stručně řečeno je to tady spíš jen o té vyhlídce na město, která za lepšího počasí nemusí být vůbec špatná. Od vstupu jedeme busem 71, který se ukazuje jako nejlepší. Projíždí taky kolem centra, ale jede i přímo až do úplného centra.