středa 6. února 2008

Den 2, Bangkok a cesta do Ayutthaya

V 1:15 se konečně odlepujeme od země a vydáváme se na poslední etapu tohoto mohutného přesunu na východ – na 6ti hodinový let do Bangkoku. Po bagetce si beru vyfasované klapky na oči a asi tři hodiny pospávám. Blížíme se na přistání a pod námi jsou zelené hřbítky na Barmsko – Thajském pomezí, bohužel v hrozně šedivým oparu.
Po nekonečným, 30ti hodinovým přesunu přistáváme na thajskou zem. Čeká nás teď vystání dlouhé fronty na kontrolu víz a pak se už radujeme, když vidíme naše bágly na pásu. Každopádně je letiště hodně příjemné jako nebe a dudy naproti tomu v Delhi. Měníme peníze a za 200E dostáváme 9 490 Bathu, takže Bath je asi za 55 Halířů.
Před terminálem marně hledáme cestu k železničnímu nádraží odkud chceme rovnou vyrazit na sever do historického města Ayutthaya. Všichni nás odbývají, že tu žádný vlakáč není, ať jedeme taxíkem. Nechce se nám tomu věřit, tak tu stále pobíháme jak zmatení brouci svižníci. Nakonec v jedněch informací vidíme mapu, ze které je patrné, že jsme na úplně novém letišti, pouze dva roky starém. Bohužel na druhé straně Bangkoku. To je docela nečekané a nepříjemné překvapení. Nakonec, po zvážení všech variant, se rozhodujeme dojet do Ayutthaye taxíkem. Hlavně abychom ušetřili čas. Sice máme na Jihovýchodní Asii 66 dnů, ale i tak to máme dost našponovaný. Smlouváme s ilegálním taxikářem s obstarožním Volvem. Z první nabídky 1500B to srážíme na tisícovku (550Kč), což není na 60km zas až tolik. V hloubi srdce doufáme, že nás volvomen doveze tam kam má.
Bangkokem frčíme hrozně dlouho na jih – až podezřele J, ale nakonec se stáčíme na sever, tak se uklidňuji. Překvapuje mě výborná kvalita silnic. Jedeme pod placenou dálnicí vedenou na pilotech. Míjíme i letiště, kam jsme očekávali, že přistaneme a koleje jsou hned před ním. 4pruh kupodivu nekončí hned za městem, takže jedeme i dál docela obstojnou rychlostí. Míjíme i první klasicky asijský osobáky – brutálně naložený vším možným haraburdím.
Krajina je zatím taková placatá, ale panice nepropadám – hory nás čekají až víc na severu. Přijíždíme do starověké Ayutthayi, jejíž historické centrum leží na ostrově mezi třemi řekami. Z auta už vidíme první slony vozící turisty.