pátek 8. února 2008

Den 4, Cesta do Chiang Mai

Na terminál přijíždíme v 14:45 a zjišťujeme, že bus má jet už v 15:15. Jak nám to včera nevycházelo, tak dneska je to jedna radost. Čeká nás docela dlouhý přesun, 340 km na sever do druhého největšího thajského města Chiang Mai. Lístek vychází na krásných 122Kč. Lidi se hrnou do busu jak o život a já pak zjišťuji proč, bohužel pozdě. Nezbylo na mě místo k sezení, tak sedím v uličce jak zewl. Jedeme kolem starého Sukhotaie, takže jednu trasu už dnes po třetí.
Mám docela velký štěstí, asi po půl hodině vystupují lidé akorát vedle mě, tak si sedám a konečně se můžu koukat po okolí. Skoro celou cestu frčíme po 4pruhu a kde náhodou není tak je ve stavbě – silnice tu mají tedy nečekaně dobrý. Paradoxem k takové silnici jsou chaloupky na muřích nohách. Krajina okolo je taková křovinatá, nic extra pro oko. Po hodince a něco přijíždíme do Taku, což je jen dopravní křižovatka a vede tudy hlavní silnice spojující Bangkok a barmský Yangoon i když je otázka jestli jsou hranice průjezdný. Dál jsou občas keře vystřídaný kopci a rýžovými políčky. Všude je děsný smrad z ohňů. Thajci jsou pyromani a pečlivě vypalují jak trávu tak i ty kopce okolo. Do Lampangu přijíždíme už za tmy. Odtud nás čeká výjezd nekonečného kopce a ještě zajímavější sjezd dolů. Řidič to normálně pustil dolů, takže se řítíme neuvěřitelnou rychlostí. Tak rychle jsem snad v buse ještě nejel, docela mazec. Těsně před Chiang Maiem je městečko Lamphun, kde se neskutečně dlouho motáme. Na terminál v Chiang Mai přijíždíme neskutečně stahaný z celodenního rajtu.

Žádné komentáře: