čtvrtek 6. března 2008

Den 31, Hue - Mauzoleum Tu Duc

V osm ráno na nás už čeká Mr. Gong a jeho komplic. Nejdřív dáváme lehkou snídani a dost nás překvapuje, že tu nemají ani marmeládu. Ještě, že nejsme v KLDR, to by třeba nebyl ani ten chlebík. Venku je zase nefotogenický šedivák, ale alespoň, že už neprší. Mr. Guid navíc konstatuje, že počasí je very nice. No mám trošku jinou představu o very nice počasí, ale budiž. Hoši chvíli špekulujou, jakou mě mají přidělit helmu, aby ji na hlavu natáhl :-). Výsledek je takový polovičatý, helmu sice na hlavě mám, ale jsem řemínkem lehce přiškrcený. Konečně nasedáme
na mašiny a frčíme vstříc kulturnímu bohatství. Chlapík mě hned ukazuje všechny „důležitý“ budovy po cestě. Police station, školu a jiné. Zvlášť mě potěšil, když ukázal na stožár od mobilního operátora a osvětlil mi, že je to mobil tower :-). Je to správný Mr. Guid. Jinač je to těžký pohodář. Ptá se mě kolik vážím, tak hlásím, že 100kg, i když teď už je to o fous míň. Skoro se mu to nechce věřit, on má prý jen 55kg. V okolí Hue je celkem sedm císařských hrobek, z nichž tři jsou větší, tak se tam vyráží na výlety. My máme zaplacený jen dvě nejznámější, tak jsme zvědavý, jak se nám budou líbit. Po par kilometrech
přijíždíme k prvnímu mauzoleu císaře Tu Duc. Vstupka je 55 000D (60Kč). Tenhle panovník byl romantický básník, ale zároveň velmi slabý panovník, jak píše průvodce. Postavil si tenhle hrobní pavilón a pak si v něm ještě 16 lét užíval relaxu. Sepsal prý 4 000 básní, takže se fakt není čemu divit, že už na panování čas nezbýval :-). Je to tady malebný. Hned zkraje je jezero s vodními pavilóny. Po velkém schodišti a skrz bránu se dostáváme do vnitřního komplexu, kde to vypadá obdobně jak včera v císařským městě. Chrám je
zase široká a nízká ratejna. Je tu znovu i hradní divadlo s trůnem a možností půjčení císařských šatů a vyfocení za poplatek. Sice zase máme pocit, že je to tu zchátralý, viz železné tyče podpírající části budov, ale asi míň než včera. Sem asi bomby nepřilítly :-). Kousek v lese opodál se nachází vlastní hrobka, která je opravdu zajímavá a stojí za prohlídku. Před vstupem stojí čestnou stráž krásné kamenné sochy bojovníků, slona a koně. Pak následuje pěkná stavbička, věžičky a nakonec císařův kamenný sargofág. Nečekaně nám to tu trvalo asi hodinu, než jsme vše prošli.




Žádné komentáře: