pondělí 27. srpna 2007

Divoká jízda do Léhu

Lanovka vypadá jak taková oplechovaná bedna od brambor. Přede mnou odjíždí pasáček, kterého jsme potkali na Kuki la, pak už je řada na mě. Je to takový menší adrenalinový zážitek, když člověk frčí na kladce v bedně přes víc jak 60 metru širokou divokou řeku. Utrhnout se by se mě vážně nechtělo. Je to zábava, ale jsem rád, když už jsem na druhé straně řeky a mám pevnou zem pod sebou. Pak už jen počkat, než se „přeplaví“ Ivan a může se jet. Máme velký štěstí, protože odtud akorát odjíždí chlapík sídlící v městečku ležícím na hlavním tahu do Léhu. Netušíce nic zlého lezeme dovnitř a pak začíná
25km dlouhé rodeo. Chlapík to brutálně žene po úzké klikaté cestě, samozřejmě bez svodidel 50 metrů nad řekou. Při přejezdech nerovností děláme občas menší skoky. Ivan si to rally užívá, já jsem trošku orosený, tohle jsem v životě ještě nikdy nezažil. Kaňon je sám je krásný, drsně skalnatý a vyprahlý. Na jednom místě je zával, tak máme chvíli čas na rozdýchání. Náklaďák nakládají asi 3lidi a dalších 20 Punjábců okolo posedává. Nejspíš nemají stejně lopaty :-). Další přestávka je u chlapíka, kterému odešla motorka, tak ji nakládáme k našim krosnám na korbu pickupu. Trochu z ní vytýká olej což se nám moc nelíbí. To že mám bágl od prachu to beru, ale být
tejflá od oleje vážně nemusí. Nečekaně narážíme i na most a přejíždíme na druhou stranu této mohutné řeky a po chvíli, po dalším mostě, překonáváme i Indus, který se jeví o dost menší než Zanskar. Soutok těchto řek, který je o fous dál, je docela fotogenický, protože má každá jinou barvu. Vystoupáme do kopečku a už jsme na hlavní silnici, ale zatím se od Léhu vzdalujeme, protože nás chlapík odváží ještě pár kilometrů do městečka Nimu. Město je celý rozkopaný, tak je to pěkná terénka. Chlapík říká, že mu máme dát za odvoz kolik samy myslíme. Dáváme mu docela dost, tak vypadá spokojený. Už tu postává i bus
do Léhu, ale vypadá dost nabušeně, tak lezeme na střechu, odkud nás však po chvíli vyhání pohůnek. Čeká nás tedy dlouhé, nepříjemné postávání v uličce. Silnička stoupá nad kaňon Indu do nepojmenovaného sedla, možná až do 4tisíc. Kupodivu je v busu i televize na které nonstop běží ladackhé vypalovačky. Před Lehém míjíme další gigantické kasárna, vojenská přítomnost tady je opravdu obrovská. Bus nás docela zrubaný vyhazuje na busáku.

Žádné komentáře: